2018(e)ko martxoaren 12(a), astelehena

DIDAKTIKAREN KONTZEPTUAK

1.     ZEIN KONTZEPTUK ADIERAZTEN DITUZTE HONAKO ESANAHI ETIMOLOGIKOEK?

- ERAKUTSI: Irakaskuntza (irakatsi).
-  LORTU, ERDIETSI, NEUREGANATU: Ikaskuntza edo aprendizaia.
-  BARNEAN ERAIKI: Instrukzioa.
-  FORMA EMAN: Formakuntza, Heziketa, Prestakuntza.

2.     NORK IKASI BEHARKO LUKE IRAKASTEN? NOLA EGIN LEZAKE?

NORK: Irakasleak (ezaugarri propioak), guztiok, irakasle+ikasleak. Kontestua kontuan izan behar da.
Edonork ikasi beharko luke irakasten. Kontestuaren arabera (HF, HEF eta HI) kontuan izanik. Curriculuma jarraituz edo ez (guztiok ikasteko aukera hori dugu).
NOLA: Praxis : esperientzia eta egunerokotasunaren bitartez ikasi beharko genuke eta honekin, gure teoria propioa eraikiz eta aldi berean, metodologia eta teknika berriak erabiliz. (guztiaren batuketa)
-Praktikaren bitartez, egunerokotasunaren bitartez
-etengabeko formakuntza, ikasleengandik, teknika eta metodologia berritzaileak erabiliz.
-esperientzia
-Beste pertsonek esaten dutena kontutan izanda.

3.     NORK IRAKATSI BEHARKO LUKE IKASTEN? NOLA EGIN LEZAKE?

NORK: Irakasleek, bakoitzak badu gaitasun propioa (guztiok, edonork), arlo horretan profesionalak diren pertsonak.
Guztiok dugu gaitasun propioa ikasteko.
NOLA: Ikasleen motibazioa piztuz, formakuntza, imitazioaren bitartez, ekintza ezberdinak sortuz =JARDUERA eta metodologia ezberdinak planteatuz, teoria + praktika uztartuz, adibideak, aholkuak emanez.

4.     NORK IKASI BEHARKO IKASTEN? NOLA EGIN LEZAKE?

NORK: GUZTIOK (kontestua kontuan izan behar da). (HF+HEF+HI)

NOLA: EGINEZ ikasi ↴(bizitzarako prestatu), exploratuz, esperimentatuz, imitazioz,
                                       KONPETENTZIAK
-Ingurua, pertsona kontutan hartuz.

5.     DIDAKTIKAK ZERREN INGURUAN EGITEN DU LAN? ZER LANTZEN DU?

DIDAKTIKAREN OBJEKTUAK (zerren inguruan egiten duen lan)
1.Curriculuma
2.Irakaslea
3.Ikaslea
4.Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua
5.Kontestua

Didaktikaren Helburu nagusiak:
1.gizabanakoaren formakuntza eta
2.garapen soziala

-Irakas-ikaskuntza prozesuaz
-Ikaslearen egoera soziokulturala kontutan izanik
-Teoria+praktika
-Hezkuntzaren praktikak aztertu/garatu
- ikaksuntza metodologia ezberdinak lantzen ditu
-Irakasteko teknikak aztertu/landu.
-Curriculuma
-Irakaslea + ikaslea

6.     ZER DA GARRANTZITSUAGOA IRAKASKUNTZA EDO APRENDIZAIA? ZERGATIK?

Irakaskuntza eta aprendizaia bien arteko oreka eman behar da. Biak dira elkarren osagarriak.
-Bien arteko oreka bat lortu behar da.

7.     CURRICULUMAK DIDAKTIKAREN GAI BERDINAK LANTZEN AL DITU? ZERGATIK?

Ez. Didaktika osotasuna da (globala). Curriculuma didaktikaren barnean dago eta didaktikaren objektuetako bat da.
Didaktika zientzia bat da. Horren barruan objektu ezberdinak dauzka eta curriculuma osagai horietako bat da. 

8.     IRAKAS-IKASKUNTZA PROZESUAREN INGURUKO MAPA KONTZEPTUAL BAT OSA EZAZU UNITATE OSOAN ZEHAR ADIERAZITAKO TERMINOLOGIA ERABILIZ..


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina